Velkom­men til værktøjskassen

Her kan du se, hvem du kan henvende dig til om hvad, og i stikordsregistret kan du finde svar på mange af hverdagens praktiske spørgsmål.

  • ADMINISTRATIONEN

    Flemming Hundevad Meng
    Musikskolechef
    Tlf. 7681 5701 
    Spørgsmål vedr.:

    • Musikskolen overordnet set
    • Kontakt til Kulturforvaltning og overordnede lag i kommunen.
    • Kontakt til de politiske niveau.
    • Aftalestof (sm. m. TR).
    • Koordinering af større aktiviteter.
    • Pressepleje og publikationer
    • APV, sikkerhedsspørgsmål og stress (sm m. AMR)

    Michael Brock Pedersen
    Vicemusikskolechef
    Tlf. 7681 5703 
    Spørgsmål vedr.:

    • Økonomi og løn
    • Orkester
    • om kurser og efteruddannelse.
    • Skemalægning (overordnet)

    musik@vejle.dk

    • Sygemeldinger
    • Raskmeldinger
    • ALLE aflysninger

    Anette Hald 
    Sekretær
    Tlf 76815702

    Caja Handberg
    Sekretær
    Tlf 7681 5700

    • Telefonkontakt
    • Reservation af lokaler (undervisning i week-ends og mødelokaler)
    • Ændringer til elevregistret (skemaændringer, adresseændringer etc.)
    • Ændringer til personaleregistret (adresser, e-mail, tlf.nr etc.)
    • Bookning (af lokaler, mødelokaler, koncertsteder)
    • Nøgler og pedelkontakt vedr. Domus.
    • Barsel
  • KOORDINATORER

    Lene Roar Jensen
    (småbørns koordinator) 
    Tlf. 7681 5704 
    Spørgsmål vedr.:

    • Basisskole

    Mia Skovgaard Schøler 
    (lokalkoordinator - Børkop) 
    Spørgsmål vedr. Børkop-afdelingen og i forb. hermed:

    • Lokalefordeling
    • Kontakt til det lokale kulturliv
    • Nøgler til skoler
    • Pedelkontakt
    • Formidling af musikskolens tilbud

    Henrik Lund Sørensen 
    (lokalkoordinator - Egtved) 
    Spørgsmål vedr. Egtved-afdelingen og i forb. hermed:

    • Lokalefordeling
    • Kontakt til det lokale kulturliv
    • Nøgler til skoler
    • Pedelkontakt
    • Formidling af musikskolens tilbud

    Søren Krogsgaard 
    (lokalkoordinator - Give)
    Tlf. 7681 5725 
    Spørgsmål vedr. Give-afdelingen og i forb. hermed:

    • Lokalefordeling
    • Kontakt til det lokale kulturliv
    • Nøgler til skoler
    • Pedelkontakt
    • Formidling af musikskolens tilbud

    Søren Krogh 
    (lokalkoordinator - Jelling)
    Spørgsmål vedr. Jellingafd. og i forb. hermed:

    • Lokalefordeling
    • Kontakt til det lokale kulturliv
    • Nøgler til skoler
    • Pedelkontakt
    • Formidling af musikskolens tilbud
  • Oversigter

    Hvor henvender man sig om hvad oversigt

    Generel oversigt (bestyrelse, udvalg, politikker mv i musikskolen)

  • Pedel

    Troels Halle, ungdomsskolen

    Tlf.: 4034 3715

  • ABC
    • Aflysninger:
      Har du aflysninger, skal du give kontoret i Vejle besked på musik@vejle.dk med årsag til aflysningen af hensyn til korrekt registrering af evt. efterlæsning eller ej. Se også under "fravær", "omlægning af undervisning", "sygemelding" og "efterlæsning".

    • Akut krisehjælp og psykologisk rådgivning
      Vejle Kommune har indgået aftale med SOS International om levering af akut krisehjælp og psykologisk rådgivning. 
      Kontakt dem på tlf. 38 48 92 95.

    • AMR:
      Betyder Arbejdsmiljørepræsentant, nuværende AMR er Henrik Lund Sørensen. Bente Valentin Jørgensen er suppleant.

    • APV - 2017
       
    • Barns 1. sygedag:
      Hvis du har brug for at afholde barns 1. sygedag skal du give kontoret i Vejle besked på musik@vejle.dk inden kl. 10.00. Giv også besked om hvorvidt du selv aflyser eleverne.

    • Barns 2. sygedag:
      Samme procedure som ovenfor.

    • Brand:
      Se vejledning
  • DEF
    • Databeskyttelse
      Se folder

    • Efterlæsning:
      Tidspunktet for afholdelse af efterlæsninger skal oplyses til kontoret på musik@vejle.dk af hensyn til korrekt opgørelse af tilbagebetalinger til aflyste elever ved sæsonens afslutning.
      Du har også mulighed for selv at placere dine efterlæsninger i Speed Admin: Stå i skemalægning (blyant), tryk på hængelåsen og træk med musen de grønne elever i venstre side ind i skemaet på efterlæsningsdato og tidspunkt.

    • Elevfravær 3 gange i træk:
      Hvis en elev udebliver fra undervisningen uden afbud 3 gange i træk, skal kontoret underrettes.
       
    • Erstatningsferie ved sygdom:
      Retningslinjer
      Se også "sygdom i ferien"

    • Ferie:
      Medarbejderes 5 ugers ferie afvikles i Musikskolen Vejle kommune på følgende måde: 4 uger i juli måned og 1 uge i efterårsferien (uge 42).
      6. ferieuge afholdes efter individuel aftale med ledelsen. Hvis 6. ferieuge ikke afholdes, kan den udbetales. Blanket til udbetaling skal udfyldes og afleveres til kontoret inden 1. oktober i optjeningsåret. Spørg på kontoret.
      Har man hverken afholdt eller givet sin arbejdsgiver besked om udbetaling af 6. ferieuge, vil den automatisk blive overført til det efterfølgende ferieår. Ved fratrædelse udbetales ferien kontant, hvis 6. ferieuge ikke er afholdt. Se regler for ferieafvikling

    • Fravær generelt:
      Ethvert fravær og enhver omlægning af undervisning skal indberettes af den lærer, der foretager ændringerne, til musikskolens kontor (Britta Nielsen eller Anette Hald). Indberetningen sker dels af hensyn til fraværs- og timestatistik, dels for at kontoret altid er orienteret og kan optræde professionelt, hvis forældre eller elever ringer i tvivlstilfælde.
      Fravær, der skyldes sygdom, samt fravær og omlægninger, der skyldes andre opgaver på musikskolen, efterlæses ikke.
      Se også "aflysning", "sygemelding" og "efterlæsning".

    • Fravær på grund af vejret – vejrlig (Ifølge Vejle kommunes regler).
      En medarbejder, der ikke kan komme på arbejde på grund af vejret, f.eks. snestorm, har ikke ret til løn. Dvs. at medarbejderen som udgangspunkt skal trækkes i løn for den dag, hvor medarbejderen ikke kan møde.
      Medarbejderen kan i stedet tage en feriedag eller en omsorgsdag eller afspadsere. Medarbejderen kan også efter aftale med sin leder arbejde hjemme.
      Hvis det i pressen meddeles, at en institution (skole, børnehave mv.) er lukket på grund af vejret, gælder det normalt kun for brugerne af institutionen, og ikke de ansatte.

    • Frynsegoder
      Se "Oversigter" (politikker mv.)
  • GHI
    • GRUS - betyder:
      GRuppeUdviklingsSamtale

    • Hjertestop: 
      Se vejledning

    • Instrumentudlejning:
      - Når I udleverer lejeinstrumenter til elever, bedes I straks udfylde en udleveringsseddel og aflevere den til kontoret. Det samme gælder, hvis I modtager et instrument retur.
      Alternativt: send en mail til musik@vejle.dk

     

  • JKL
    • Krisehjælp og psykologisk rådgivning
      Vejle Kommune har indgået aftale med SOS International om levering af akut krisehjælp og psykologisk rådgivning. 
      Kontakt dem på tlf. 38 48 92 95.

  • MNO
    • Markering af mærkedage
      Se dokument om markering af mærkedage

    • MED:
      Betyder Medarbejderudvalg 
      Udvalget består af:
      A-siden (repræsentanter fra ledelsen): FMS(formand) og MBP
      B-siden: EKA(TR- næstformand), HLS (AMR), MRA, TFI (suppl.) og BRN (sekretær)

    • MED:
      Årshjul
       
    • MUS:
      Betyder MedarbejderUdviklingsSamtale

    • Omlægning af undervisning:
      Enhver omlægning af undervisning skal indberettes af den lærer, der foretager ændringerne, til musikskolens kontor musik@vejle.dk.
      Indberetningen sker dels af hensyn til fraværs- og timestatistik, dels for at kontoret altid er orienteret og kan besvare henvendelser fra forældre eller elever, der er tvivl om omlægningen.
      Fravær, der skyldes sygdom eller andre opgaver på musikskolen, efterlæses ikke.

    • Omsorgsdage:
      Anmodning herom til musik@vejle.dk (oplys venligst barnets fødselsdag ved samme lejlighed, da vi skal indberette det til løn)

    • Orlov

    • Overenskomsten: O.15
  • PQR
    • Persondatabeskyttelse
      Se folder

    • Personalegoder
      Se "Oversigter" ovenfor (politikker mv.)

    • Personalepolitiske værdier i Vejle kommune

    • Psykologisk rådgivning og krisehjælp
      Vejle Kommune har indgået aftale med SOS International om levering af akut krisehjælp og psykologisk rådgivning. 
      Kontakt dem på tlf. 38 48 92 95.

    • Pædagogisk dag - afholdes én gang om året i ugen før sæsonstart.

    • Raskmelding - til musik@vejle.dk

    • Rygepolitik
  • STU
    • Seniordage:
      Anmodning herom til musik@vejle.dk

    • Skemalægning:
      Du lægger selv dit skemaer i speedadmin.

    • Skemaændringer:
      Ret selv i speedadmin eller send en mail til musik@vejle.dk

    • Speedadmin:
      Musikskolens administrationsprogram.

    • Sygemelding:
      Hvis du er syg skal du give kontoret i Vejle besked på musik@vejle.dk inden kl. 10.00.
      Af hensyn til aflysning af elever, skal besked gives til kontoret hver undervisningsdag indtil raskmelding (undtagen ved langtidssygdom).
      Oplys også om du selv sender besked til eleverne. 
      Husk raskmelding til samme mail inden kl. 10.00.

    • Sygdom i ferien:
      Hvis man bliver syg før ferien starter, skal sygemelding sendes senest ved arbejdstidens begyndelse den første feriedag til musik@vejle.dk - også selvom kontoret har ferielukket, for at man kan få ferien suspenderet.
      Sygdom under ferien kan erstattes  fra 6. sygedag i ferien, hvis man melder sig syg efter den 5. sygedag under ferie - se Retningslinjer

    • Barns 1. sygedag: 
      Samme procedure som ved sygemelding, men raskmelding ikke nødvendig.
    • Barns 2. sygedag: 
      Samme procedure som ved sygemelding, men raskmelding ikke nødvendig.

    • Sæsonlængde:
      Musikskolens skoleår afvikles over 40 uger med 2 uger til planlægning i august og 38 uger til undervisning.
      Et skoleår omfatter i alt 1.924 timer pr. arbejdsår incl. ferier og søgne/helligdage. Planlægnings-ugerne begynder samtidig med, at undervisningen i kommunens skoler begynder jf. den officielle ferieplan. Efter de to planlægnings-uger undervises frem til skolernes sommerferie i juni det følgende år.
      Vi tæller ikke ”undervisningsgange”, idet vort skoleår er defineret ved en start- og en slutdato. Derved kan nogle elever (og lærere) opleve færre end 38 lektioner på visse ugedage, og flere på andre p.g.a bl.a. ”skæve helligdage”.

    • TR:
      Betyder tillidsrepræsentant.
      Nuværende TR er Michael Larsen Hansen, Lars Henrik Ørn er suppleant.

    • Uni-login
      Ansatte kan få et uni-login som bruges til at logge på netværk på alle skoler i Vejle kommune. Der kan logges på to netværk, der hedder ”elevhotspot” eller ”skolenet”.
      Man kan godt bruge samme uni-login i forskellige kommuner, men man skal bare oprettes som bruger i Vejle Kommune.
      Alle oprettelser af uni-login går gennem musikskolen, som står for kontakten til Arno Vesterholm, Vejle kommune (uni-login administrator). Skriv til musik@vejle.dk.  

  • VWXY
  • ZÆØÅ

     

    • Ønsker til lokalefaciliteter mv. på folkeskolerne:
      Udfyld denne blanket

    • Årshjul:
      Lægges i Forum i speedadmin hvert år i starten af september, december, marts og juni. 


    • Årsvikariat